Galerij

Een wandeling

8-2-2011

Vanmorgen ben ik naar een plas in de buurt gereden met de auto. Terwijl ik naar de parkeerplaats reed zag ik een roofvogel. Volgensmij een buizerd. Dat ga ik nog opzoeken. Prachtig wat een mooi vogel is dat toch. Ik in de rem en de auto in de berm geparkeerd. Maar voor ik ook maar een foto kon maken was de vogel gevlogen. Teleurgesteld reed ik verder en parkeerde de auto en begon mijn wandeling.

Ik heb een tracker in mijn telefoon. Wat klinkt dat raar. Maar zo heet het programmaatje. Het programmaatje heeft verbinding met een satelliet. Hij houd precies bij waar je loopt, hoe hard je loopt, hoeveel je loopt en hoeveel energie je verbruikt hebt. En aan het eind van de wandeling slaat hij je wandeling op. Dat vind ik nou wel een leuk hebbedingetje. Vaak vergeet ik het aan te zetten, maar vandaag dacht ik eraan.

Tijdens mijn wandeling kwam ik een vrouw tegen met drie honden. We begonnen een gesprekje. Grappig is dat hoe er soms zomaar mensen op je pad komen en die ook nog eens in de mood zijn om een gesprekje te voeren. Het ging vanzelfsprekend over de honden. We vonden het zo jammer dat er zo weinig ruimte was om je hond eens lekker te laten rennen. Als er dan wel een plek is dan staan er bramenstuiken en andere stekelige bosjes waardoor ze niet echt kunnen rennen. De vrouw ging steeds meer op in haar gesprek en vertelde me toch wel even in korte tijd hoe het verloop van haar leven is geweest. Dat is toch best bijzonder dat iemand je zomaar in vertrouwen neemt en zoveel zegt. Na een kleine 20 minuten zijn we ieder onze eigen weg weer gegaan.

Ik wilde wat foto’s gaan maken, maar de batterij van de camera was leeg. Dat gebeurt me eigenlijk nooit. Uitgerekend vandaag. Net nu het zulk mooi weer is. Ik heb  nog twee foto’s kunnen maken. Zo liep ik rond de plas en reed weer terug naar huis.

Deze slideshow heeft JavaScript nodig.

Geef een reactie

