Instructie

Gisteren heb ik een twee uur durende instructie gehad over de werking van de insulinepomp. Dat is nog best ingewikkeld. Je moet dan ook twee weken droog oefenen. Het is heel belangrijk dat je de werking goed kent. Anders krijg of teveel of te weinig insuline toegediend. Het betekend dat ik , bij alles wat ik eet, koolhydraten moet gaan tellen en mijn insulinebehoefte daar op moet aanpassen. Ik zal niet de hele uitleg hier opschrijven, dat wordt een beetje saai.

Het betekend dat ik weer helemaal opnieuw moet gaan beginnen met de insulinetherapie. Meten, meten, tellen, tellen enz… Het doel is dat ik me beter ga voelen. Daar hoop ik dan maar op. De tijd zal het leren. Ik moet er nog vertrouwen in krijgen. Eerst maar aan de gang met het trainingsboek.

Geef een reactie

