In de wachtkamer

De afspraak voor mij was iets uitgelopen en ik moest nog even wachten. Eigenlijk is het maar een piepklein wachtkamertje en ik zit er meestal alleen. Maar vanochtend zat er nog iemand. Soms heb je gewoon een klik met mensen. De vrouw begon spontaan te praten over haar huis wat ze gekocht hadden. En hoe het was en hoe het er nu uitziet. Over het schilderwerk. Uitgebreid begon ze te vertellen over de verf die ze gebruikt hadden. Heel slim had ze bedacht dat je voor een huis met veel hout in zweden moest zijn voor verf. Ze waren daar op vakantie geweest en ze deden een hele leuke ontdekking. De verf in zweden was veel goedkoper en was makkelijk te verwerken. Het was op te brengen als saus voor het plafond. Je hoeft er geen schilder voor te zijn. Het interesseerde me. Ik ben een gediplomeerd schilder. Het beroep voer ik niet meer uit, maar het is altijd interessant om iets nieuws te horen.
De vorige afspraak was klaar met het gesprek. Vrolijk zei ze goedendag en verdween. Ik kon naar binnen. En zo leer je zomaar weer iets in vijf minuten.
Ik dacht ondertussen, dat ga ik opzoeken thuis. Altijd handig om die info te hebben. En ik heb het gevonden. Het heet moose farg zweedse verf.

Geef een reactie

