Katten

Katten zijn toch wel één van mijn favoriete huisdieren. Ze zijn eigenzinnig, doen waar ze zin aan hebben, kunnen heel lief zijn. Slapen volgensmij wel 20 uur per dag. Devi zo heet mijn kat, komt mij vaak halen ’s avonds. Ze krijgt altijd nog een snoepje voor dat ik ga slapen. Maar als het haar te lang duurt staat ze te miauwen voor de deur. Ik wil in de kamer. En wat doet ze dan, gaat ze precies zo staan dat ik de deur niet meer kan dichtdoen. Nee, ze kijkt me aan en miauwt en rent dan naar boven. Daarmee wil ze even duidelijk maken dat ik snel naar boven moet komen. Niet omdat ze mij zo aardig vind denk ik, maar om dat snoepje. Ik moet er altijd wel om lachen. En als je dat niet doet gaat het over in een klagelijk gejammer. Net of ze nooit wat krijgt. Dondersteentje is het. Maar goed ik kan absoluut niet tegen dat geklaag van haar, en dat weet ze gewoon. Ik geef er aan toe uiteindelijk. En het is dan ook wel tijd om te gaan slapen. Ze is niet eerder rustig dan als ze alles gehad heeft en zich tegen me aan nestelt om te gaan slapen. Haar bijnaampje is miepie. Omdat ze zo ontzettend kan klagen met een heel hoog stemmetje. Als ik de kans krijg er en eraan denk, ga ik het een keer opnemen. 🙂

Devi

Geef een reactie

