Thee

Afgelopen weekend had ik het met mijn vriendin over thee. Thee is echt een gezelschapsdrankje vind ik. Vroeger als ik uit school kwam maakte mamma altijd een kopje thee met de bijbehorende theebiscuit. Daar heb ik warme herinneringen aan. Eigenlijk was ik nooit echt een theedrinker, meer een koffiedrinker. En toch vind ik thee anders dan koffie, thee geeft warmte vind ik. Het is een bezigheid. Toen ik nog thuis woonde, moest ik zo af en toe ook mijn kamer opruimen en die ging ik dan supernetjes maken. En dan riep ik mamma om thee te komen drinken op mijn kamer. Supertrots was ik dan. Ik had speciaal theeglazen bij de Xenos in Groningen gehaald. Daar heb je altijd zulke leuke theeglazen. In Assen was toen nog geen Xenos. Sinds ik diabetes heb, drink ik weer veel meer thee. En eigenlijk drink ik nu meer thee dan koffie. Dus ben ik inmiddels een theedrinker geworden. Zo kan je smaak ook zomaar veranderen.

Geef een reactie

