Harde muziek

Door het verhaal van Géke over muziek moest ik even denken aan vroeger. Vroeger, wat klinkt dat. Ik ben nog jong, ik kan eigenlijk niet over vroeger spreken. Maar goed voor het gemak noem ik het even zo.
Ik kwam thuis van een avondje stappen. Zoals het het toen ging, was het al behoorlijk vroeg in de morgen. Ik had nog even zin om naar muziek te luisteren voordat ik ging slapen. Maar dan wel een beetje hard. De buren waren hier meestal niet zo blij mee, dus ik had mijn koptelefoon opgezet. Niets vermoedend ging het volume behoorlijk omhoog. Maar op één of andere manier voelde het niet goed. Dus deed ik heel even de koptelefoon van mijn oren. En toen schrok ik me een hoedje. De muziek stond keihard, gewoon over de speakers. Was ik vergeten de speakers uit te zetten. En ik wild het nog wel netjes doen. Gezien mijn buren er niet van gediend waren, zullen ze de politie wel gebeld hebben. Dus ik heeeel snel alles uitgezet en in bed gedoken. Nog geen 5 minuten later ging de bel. En ja hoor, daar stond de politie. Wat moet ik nu dacht ik. Ik heb misschien iets teveel gedronken. Dus ik zei dat ze mij wakker belden en dat er niets aan de hand was. Daar schaam ik me nog wel eens voor. Ik ben helemaal niet zo. Nu zou ik gewoon zeggen dat ik de speakers niet had uitgezet en de koptelefoon op had. Maar wat ik zeg, ik was toen nog maar een broekie.

Geef een reactie

