Leuke herinnering

Door een tweet van @RolienvdBelt kwam er even een herinnering naar boven.
Een herinnering van toen ik nog bij de thuiszorg werkte. Volgensmij alweer 25
jaar geleden. Misschien wel langer.  Ik moest naar iemand toe om daar de boel schoon te maken. Ik wist niet zo goed waar ik moest zijn. Maar na een tijdje rondgefietst te hebben dacht ik dat ik bij het goeie adres was. Ik belde aan en het duurde even voordat de deur openging. Een heel oud mannetje deed de deur open Hij stond daar in zijn hemd en lange onderbroek. Hallo zei hij kom binnen. Ik dacht echt dat ik goed zat. In de kamer aangekomen kwam er ook een oud vrouwtje aanschuifelen. Goedemorgen jongedame zei ze. Ik vond het allemaal een beetje vreemd. De man vroeg aan mij van welke kerk ik was en  zei er gelijk bij dat hij het heel leuk vond dat de kerk zulke dingen deed. Ik zei dat ik niet van de kerk was, maar van de thuiszorg en dat ik kwam schoonmaken. Maar het mannetje hield vol. En ik kreeg koffie met een koek en ze vonden het wel gezellig. Mijn god dacht ik. Ik zit verkeerd, ik zag een envelop liggen met de naam van het echtpaar er0p. Ik moet kantoor bellen. Maar ja, toen had je nog geen mobiel zo als nu. Ik vroeg of ik even gebruik mocht maken van de telefoon. Nou dat was prima. Op kantoor was al grote paniek. Waar was ik. Ik zei dat ik op een verkeerd adres zat en nu direct naar de overkant ging om naar de goeie persoon te gaan. Ik nam afscheid van het echtpaar. Die het zeer konden waarderen dat ik hun had wakker gemaakt. En ze dachten nog steeds dat ik van de kerk was. Het is ze nooit duidelijk geworden. Ik kon me wel voor mijn kop slaan dat ik op het verkeerde adres zat, maar ik moest ook vreselijk lachen. Ik moet nog vaak denken aan het echtpaar en het mannetje die gewoon in zijn lange onderbroek de deur opendeed. Leuke herinnering.

3 Reacties op “Leuke herinnering

  1. Heerlijk zo eens lekker een vergissing te maken. Blijft je leven lang bij.

  2. Heerlijk zo eens lekker een vergissing te maken. Blijft je leven lang bij.

Geef een reactie

