De Tjasker bij het BC de Wieden

Ik borduur nog even verder op het afgelopen weekend. Voordat we een tocht over het water gingen maken maakte ik een foto van een molen. Vandaag heb ik opgezocht wat soort molen dit is. Het is een paaltjasker. Deze wordt gebruikt om de waterhuishouding te regelen. Het waterversxhil kan niet hoger dan 50 cm worden. Wil je een groter verschil moet je andere molens gebruiken.
Ik zocht naar de soort molen op het internet en kwam een website tegen van iemand die ze in model bouwt. Een beetje technisch, maar wel heel interresant. Zo weet je wel hoe de werking hiervan in zijn werk gaat.
Hier is de link Ebe de Jong

Een Reactie op “De Tjasker bij het BC de Wieden

  1. Ik kom er regelmatig langs. Is een prachtig exemplaar. Goed scherpe foto’s

Geef een reactie

