Puch Maxi

Door het weer vandaag moest ik even terugdenken aan mijn tijd dat
ik 16 jaar was. Ik had mijn eerste brommer en ook de enige die ik gehad heb.
Het was een metalic orange Puch maxi. Ik was maar wat trots. Het ging toch wel
een stuk makkelijker dan fietsen. Regelmatig reed ik naar Diever met de
brommer, naar mijn broer.. Onderweg iedere keer stoppen om de bougie schoon te maken. Hij stotterde af en toe. Maar ik kwam er wel. Ik vond het altijd wel een
heel eind rijden op de brommer. Ik geloof dat ik er anderhalf uur over deed. En
dan ook weer terug. Het waren wel mooie tijden.
Op een dag was het weer net als vandaag. Een beetje miezerig weer en niet echt
koud. Ik reed met de brommer naar een vriendin geloof ik, dat weet ik niet
meer. Op een gegeven moment ging ik iets te hard door de bocht en gleed ik over
het kruispunt zo onderuit. Daar lag ik. Grote schaafwond op mijn arm. Gelijk om
me heen kijken of iemand me gezien had. Volgens mij niet. Ik start de brommer weer en reed  verder. Alleen het brommer rijden vond ik daarna niet leuk meer. Ik heb er toen niet lang meer op gereden. Maar moest er vandaag even aan terugdenken.. Ik weet niet waarom. Het kwam zomaar in mij op.
Helaas heb ik er geen foto van. Maar ik heb er één van het internet geplukt en dat is een vergelijkbare.

 

2 Reacties op “Puch Maxi

  1. Mooie sentimenten, daar leent zo’n herfstige dag als vandaag zich ook net voor om daar eens even aan terug te denken!
    Natuurkieker Coby

  2. 🙂 Zo’n ding had ik ooit. Bij elkaar gescharreld met een zomer werken in het ziekenhuis. Alleen, toen de helm verplicht werd, heb ik de brommer verkocht. Mijn haar ging er van in de war, ijdel als ik was 🙂

    Mooie tijden schrijf je, ja, mooie tijden. Onbezorgde tijden, daardoor waren ze zo mooi

Geef een reactie

