Muisje

Tijdens het twitteren gaan er nog al eens herrinneringen door mij heen. Zo nu ook weer. @tinavanslot had het over een muisje. Ik moest gelijk denken aan de tijd dat ik op kamers woonde. Het was een oud huis. Mooi pand, dat wel. Maar vol met gebreken. Ach, de huur was dan ook niet veel. En ik woonde op mezelf. Ik was daar supertrots op. Wel met 5 andere mensen. De keuken was een zootje. De afwas stond torenhoog. Ik kookte dan ook nooit. Dat was niet te doen. Ik had een waterkoker en een warmhoudplaatje en een broodrooster. De koelkast stond op mijn kamer. De koffie zette ik met de hand. Overigens heerlijke koffie. Ik zat vaak brood te eten inplaats van warm eten. En elke avond als ik mijn broodje at, was het muisje er. Ik gaf hem een stukje brood. Dat knabbelde hij op en dan verdween hij weer. Zo lief. Ik maakte me er niet druk over. Maar beneden in de keuken durfde je gewoon niet te komen. Het stonk en er liepen de wereld muizen. Alleen die ene die kwam elke dag boven om zijn broodje te halen. Toch wel bijzonder.

2 Reacties op “Muisje

  1. Herkenbaar. Ik ga weer even terug naar mijn studententijd. Ach, alles heeft zo z’n charme! Lief muisje!

  2. Toch wel bijzonder… zo’n mooie tekst naar aanleiding van een Twitterbericht. Ik zie trouwens ook veel prachtige foto’s. Ik moet nog eens rustig alle creaties goed bekijken. Ga intussen vooral door.
    Hartelijke groet, Joop Sanner

Geef een reactie

