Een rare ontdekking

Een tijdje geleden zat ik op de kaart van Nederland te kijken en zag een strakke vorm. Naar mijn idee kan dat nooit natuurlijk zijn. Dit was iets om nader te onderzoeken. Wat is het?
De plek op de computer opgezocht en wat zag ik tot mijn verbazing dat het een strak rondje was. Was me echt nog nooit opgevallen. Ik dacht gelijk aan een recreatiegebied. Maar waarom ken ik dat niet dan? Verder zoeken. Blijkt het een gifdepot te zijn. Een gat van 20.000.000 kubieke meter. Ik wist niet wat ik las. En daar bovenop komt een recreatiegebied, natuurgebied Hoe dubbel is dat. Raar hoor. Allemaal gif. Echt ik had het nog nooit gehoord en ben er erg verbaast over. Het is het grootste depot van de wereld;-(

Op deze websites kun je meer info hierover vinden.

http://joukekleerebezem.com/nqpaofu/ijsseloognl/achtergrond.html

http://en.wikipedia.org/wiki/IJsseloog

Geef een reactie

