Tandarts

Gisteren was ik bij de tandarts voor controle. Ik was een beetje aan de vroege kant en bleef nog even in de auto zitten. Er schuifelde een oud vrouwtje achter de rollator naar de ingang een jongere man liep met haar mee. 

Even later zat ik ook in de wachtkamer. Het oude vrouwtje praatte over van alles en nog wat. Over hoe lekker de zelfgemaakte groentesoep was. Dat ze nog boodschapjes moest doen. Leuk om mee te kletsen. Ze was voor mij aan de beurt. De man die met haar meeliep bleef achter in de wachtkamer en hielp haar niet met de steile weg naar beneden. Dat deed de jonge tandarts. Maar ze wilde eigenlijk niet geholpen worden. 
De man vroeg aan mij of ik wist hoe oud ze was. Geen idee, maar niet piepjong zei ik. Ze was 91 jaar. Zo he. En dan voor controle naar de tandarts. Ze had haar eigen gebit nog. Geweldig is dat toch. Ja, zei de man. En ze is niet makkelijk hoor. Ze is een alleenstaande vrouw, nooit getrouwd en geen kinderen. De man maakte zich zorgen wie zijn vrijwilligerswerk ging overnemen. Ze ging namelijk verhuizen. En hijzelf was ook niet meer de jongste. Hij vertelde dat zijn dochter leverkanker heeft en dat het er niet zo best uitzag. 
Ik was aan de beurt. Ik wenste de man sterkte en ging naar binnen.
Zo kun je zomaar een praatje hebben in de wachtkamer van de tandarts. Meestal is het er stil en zitten de mensen met hun hoofd naar beneden op het mobieltje te kijken of in een tijdschrift. 

2 Reacties op “Tandarts

  1. Pittige dame dus !!
    Zo willen we allemaal wel oud worden !!

  2. Ja, was zeker een pittige tante

Geef een reactie

